Szkolenie przygotowujące do pracy w żłobku lub klubie dziecięcym.
Kurs obejmuje moduły:
- Psychopedagogiczne podstawy rozwoju jednostki;
- Rozwój dziecka w okresie wczesnego dzieciństwa;
- Stymulowanie wszechstronnego rozwoju dziecka;
- Kompetencje opiekuna dziecka.
- Praktyka zawodowa w żłobku .
Szkolenie w/g zatwierdzonego programu na podstawie Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 marca 2011 r. w sprawie zakresu programów szkoleń dla opiekuna w żłobku lub klubie dziecięcym oraz dziennego opiekuna (t.j. Dz. U. 2020.1205 ze zm.)
Szkolenie w formie hybrydowej:
Szkolenie odbędzie w formie samokształcenia z konsultacjami i pod nadzorem trenera, który będzie dla uczestnika dostępny każdym dniu szkolenia pomiędzy godzina 18 a 20. Szkolenie na platformie szkoleniowej w czasie rzeczywistym odbywać się będzie średnio 5-8 godzin w tygodniu w miarę potrzeby uczestników.
Po szkoleniu teoretycznym – 80 godzin praktyka.
Zapewniamy miejsce praktyk w żłobkach na terenie całego kraju.
Po szkoleniu kursanci otrzymują zaświadczenie i certyfikat kwalifikacji zawodowych upoważniających do pracy w zawodzie – opiekuna w żłobku lub klubie dziecięcym .
Przed podjęciem praktyki uczestnik zobowiązany jest posiadać:
- warunkiem udziału w szkoleniu jest posiadanie minimum średniego wykształcenia
- orzeczenie lekarskie do celów sanitarno-epidemiologicznych o braku przeciwwskazań do kontaktu z małymi dziećmi,
- orzeczenie lekarskie o dopuszczeniu do pracy opiekuna,
- oraz zaświadczenie o niekaralności i nie figurowanie na liście osób skazanych za przestępstwa seksualne– niezbędne do przyjęcia na zajęcia praktyczne. – ( Na podstawie Ustawy Kamilka z dnia 07.02.2024 r https://www.gov.pl/web/krajowy-rejestr-karny/ustawa-kamilka-uzyskiwanie-zaswiadczen-o-niekaralnosci )
Termin rozpoczęcia: 11 grudnia 2024
Cena promocyjna: 1340,00 PLN – przy wpłatach do 05.12.2024
Cena regularna: 1590,00
Najbliższe terminy:
-
SZKOLENIE ONLINE (ZDALNE)11 grudnia 2024
–
30 stycznia 2025cała Polska280 godzin1340 zł
Informacje o szkoleniu:
MODUŁ I Psychopedagogiczne podstawy rozwoju jednostki
- adaptacja jako rezultat rozwoju
- przebieg rozwoju jednostki w cyklu życia
- uwarunkowania procesu rozwoju jednostki
- osiągnięcia rozwojowe w poszczególnych etapach życia jednostki
MODUŁ II Rozwój dziecka w okresie wczesnego dzieciństwa
- zadania rozwojowe w okresie niemowlęcym i poniemowlęcym
- zmian w zakresie rozwoju poznawczego, psychospołecznego i motorycznego na poszczególnych etapach życia dziecka
- źródła szans i zagrożeń dla rozwoju dziecka w wieku do lat 3
- neurologiczne podstawy rozwoju dziecka
- mechanizmy rozwoju dziecka
- środowisko rodzinne jako czynnik warunkujący rozwój dziecka
MODUŁ III – Stymulowanie wszechstronnego rozwoju dziecka
- rozpoznawanie potrzeb rozwojowych dziecka
- planowanie i dokumentowanie rozwoju dziecka w codziennych sytuacjach (powitanie, pożegnanie, posiłki, czynności higieniczne, odpoczynek, zabawa)
- kreowanie przedmiotowego i społecznego środowiska rozwoju dziecka
- opieka pielęgnacyjna i zdrowotna nad dzieckiem prawidłowo i nieprawidłowo rozwijającym się a także nad dzieckiem niepełnosprawnym oraz wymagającym szczególnej opieki, w tym elementy metod terapeutycznych mających na celu stymulowanie rozwoju dziecka ze specjalnymi potrzebami,
- zabawa jako podstawowa forma aktywności dziecka — zabawy eksploracyjne, muzyczne, rytmiczne, plastyczne i techniczne
- wprowadzanie dziecka w kulturę,
- budowanie relacji społecznych z dzieckiem, rodzicami i lokalnymi służbami odpowiedzialnymi za rozwój dziecka
- umiejętność pracy ze zróżnicowanymi językowo i kulturowo grupami dzieci:
– pochodzących z rodzin należących do mniejszości narodowych lub etnicznych lub rodzin migrantów, – zagrożonych wykluczeniem społecznym,
– niepełnosprawnych lub wymagających szczególnej opieki
MODUŁ IV Kompetencje opiekuna dziecka
- odpowiedzialność prawna opiekuna
- aa) ochrona praw dziecka
- podstawy medycyny ratunkowej (udzielanie dziecku pierwszej pomocy) – szkolenie stacjonarne w placówce żłobka przed praktykami
- przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy
- umiejętności radzenia sobie ze stresem i rozwiązywania problemów
- umiejętność efektywnej komunikacji z rodzicami
MODUŁ V Praktyki zawodowe
Zapoznanie się ze strukturą organizacyjną placówki i prowadzoną dokumentacją. Poznanie warunków i specyfiki pracy w placówce. Obserwacja, a następnie samodzielne wykonywanie zabiegów pielęgnacyjnych i higienicznych wobec dziecka zdrowego. Obserwacja, a następnie samodzielne wykonywanie zabiegów pielęgnacyjnych i higienicznych wobec dziecka chorego. Obserwacja, a następnie prowadzenie zajęć indywidualnych i grupowych z dziećmi według wcześniej przygotowanych konspektów