Wybierz datę:


Nie wybrano daty

Szkolenie przygotowujące do pracy w żłobku lub klubie dziecięcym.

Kurs obejmuje moduły:

  • Psychopedagogiczne podstawy rozwoju jednostki;
  • Rozwój dziecka w okresie wczesnego dzieciństwa;
  • Stymulowanie wszechstronnego rozwoju dziecka;
  • Kompetencje opiekuna dziecka.
  • Praktyka zawodowa w żłobku .

Szkolenie w/g zatwierdzonego programu na podstawie Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 marca 2011 r. w sprawie zakresu programów szkoleń dla opiekuna w żłobku lub klubie dziecięcym oraz dziennego opiekuna (t.j. Dz. U. 2020.1205 ze zm.)

Szkolenie w formie hybrydowej:

Szkolenie odbędzie w formie samokształcenia z konsultacjami i pod nadzorem trenera, który będzie dla uczestnika dostępny każdym dniu szkolenia pomiędzy godzina 18 a 20. Szkolenie na platformie szkoleniowej w czasie rzeczywistym odbywać się będzie średnio 5-8 godzin w tygodniu w miarę potrzeby uczestników.
Po szkoleniu teoretycznym – 80 godzin praktyka.

Zapewniamy miejsce praktyk w żłobkach na terenie całego kraju.

Po szkoleniu kursanci otrzymują zaświadczenie i certyfikat kwalifikacji zawodowych upoważniających do pracy w zawodzie – opiekuna w żłobku lub klubie dziecięcym .

Przed podjęciem praktyki uczestnik zobowiązany jest posiadać:

  • warunkiem udziału w szkoleniu jest posiadanie minimum średniego wykształcenia
  • orzeczenie lekarskie do celów sanitarno-epidemiologicznych o braku przeciwwskazań do kontaktu z małymi dziećmi,
  • orzeczenie lekarskie o dopuszczeniu do pracy opiekuna,
  • oraz zaświadczenie o niekaralności i nie figurowanie na liście osób skazanych za przestępstwa seksualne– niezbędne do przyjęcia na zajęcia praktyczne. – ( Na podstawie Ustawy Kamilka z dnia 07.02.2024 r https://www.gov.pl/web/krajowy-rejestr-karny/ustawa-kamilka-uzyskiwanie-zaswiadczen-o-niekaralnosci )

Termin rozpoczęcia: 11 grudnia 2024

Cena promocyjna:   1340,00 PLN – przy wpłatach do 05.12.2024

Cena regularna: 1590,00

 

280 godzin

Najbliższe terminy:

  • SZKOLENIE ONLINE (ZDALNE)
    11 grudnia 2024

    30 stycznia 2025
    cała Polska
    280 godzin
    1340

Informacje o szkoleniu:

MODUŁ I Psychopedagogiczne podstawy rozwoju jednostki

  1. adaptacja jako rezultat rozwoju
  2. przebieg rozwoju jednostki w cyklu życia
  3. uwarunkowania procesu rozwoju jednostki
  4. osiągnięcia rozwojowe w poszczególnych etapach życia jednostki

MODUŁ II Rozwój dziecka w okresie wczesnego dzieciństwa

  1. zadania rozwojowe w okresie niemowlęcym i poniemowlęcym
  2. zmian w zakresie rozwoju poznawczego, psychospołecznego i motorycznego na poszczególnych etapach życia dziecka
  3. źródła szans i zagrożeń dla rozwoju dziecka w wieku do lat 3
  4. neurologiczne podstawy rozwoju dziecka
  5. mechanizmy rozwoju dziecka
  6. środowisko rodzinne jako czynnik warunkujący rozwój dziecka

MODUŁ III – Stymulowanie wszechstronnego rozwoju dziecka

  1. rozpoznawanie potrzeb rozwojowych dziecka
  2. planowanie i dokumentowanie rozwoju dziecka w codziennych sytuacjach (powitanie, pożegnanie, posiłki, czynności higieniczne, odpoczynek, zabawa)
  3. kreowanie przedmiotowego i społecznego środowiska rozwoju dziecka
  4. opieka pielęgnacyjna i zdrowotna nad dzieckiem prawidłowo i nieprawidłowo rozwijającym się a także nad dzieckiem niepełnosprawnym oraz wymagającym szczególnej opieki, w tym elementy metod terapeutycznych mających na celu stymulowanie rozwoju dziecka ze specjalnymi potrzebami,
  5. zabawa jako podstawowa forma aktywności dziecka — zabawy eksploracyjne, muzyczne, rytmiczne, plastyczne i techniczne
  6. wprowadzanie dziecka w kulturę,
  7. budowanie relacji społecznych z dzieckiem, rodzicami i lokalnymi służbami odpowiedzialnymi za rozwój dziecka
  8. umiejętność pracy ze zróżnicowanymi językowo i kulturowo grupami dzieci:

– pochodzących z rodzin należących do mniejszości narodowych lub etnicznych lub rodzin migrantów, – zagrożonych wykluczeniem społecznym,

– niepełnosprawnych lub wymagających szczególnej opieki

MODUŁ IV Kompetencje opiekuna dziecka

  1. odpowiedzialność prawna opiekuna
  2. aa) ochrona praw dziecka
  3. podstawy medycyny ratunkowej (udzielanie dziecku pierwszej pomocy) – szkolenie stacjonarne w placówce żłobka przed praktykami
  4. przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy
  5. umiejętności radzenia sobie ze stresem i rozwiązywania problemów
  6. umiejętność efektywnej komunikacji z rodzicami

MODUŁ V Praktyki zawodowe

Zapoznanie się ze strukturą organizacyjną placówki i prowadzoną dokumentacją.  Poznanie warunków i specyfiki pracy w placówce.  Obserwacja, a następnie samodzielne wykonywanie zabiegów pielęgnacyjnych i higienicznych wobec dziecka zdrowego.  Obserwacja, a następnie samodzielne wykonywanie zabiegów pielęgnacyjnych i higienicznych wobec dziecka chorego.  Obserwacja, a następnie prowadzenie zajęć indywidualnych i grupowych z dziećmi według wcześniej przygotowanych konspektów