Szkolenie 'Budowanie Asertywności w Relacjach z Klientami i Współpracownikami’ trwa 4 dni i koncentruje się na rozwijaniu umiejętności asertywności w pracy i życiu osobistym. Naucz się odróżniać asertywność od agresji i manipulacji oraz budować pozytywny wizerunek siebie w oparciu o mocne strony. Zdobądź techniki asertywnej komunikacji, radzenia sobie z trudnymi rozmówcami i budowania efektywnych relacji w pracy.

Czas trwania: 4 dni po 6 godzin (łącznie 24h)

Informacje o szkoleniu:

  • Asertywność w pracy i życiu osobistym
  • Czym jest asertywność, czym różni się od agresji i manipulacji?
  • Skutki braku asertywności oraz korzyści z bycia asertywnym
  • Agresja, uległość, asertywność – mechanizmy zachowań.
  • Czynniki braku asertywności
  • Asertywność a poczucie własnej wartości
  • Budowanie pozytywnego wizerunku siebie w oparciu o swoje mocne strony
  • Co nas powstrzymuje przed przyjęciem postawy asertywnej?
  • Asertywność w komunikacji werbalnej oraz niewerbalnej.
  • Jak budować asertywne komunikaty?
  • Jak skutecznie używać technik asertywności?
  • Techniki asertywnej odmowy.
  • Jak asertywnie prosić, egzekwować i odmawiać?
  • Jak komunikować się z trudnymi rozmówcami w sposób asertywny?
  • Wyznaczanie granic w relacjach z petentem
  • Konstruktywne udzielanie i przyjmowanie informacji zwrotnej (feedback)
  • Jak asertywnie wymieniać poglądy?
  • Manipulacja – jak ją rozpoznać, jak reagować?
  • Sytuacje niekomfortowe – poniżanie, lekceważenie, niestosowne zaczepki i żarty
  • Asertywne reagowanie na niestosowne sytuacje
  • Asertywność przełożonego (motywowanie, dyscyplinowanie, egzekwowanie poleceń, zwalnianie pracownika),
  • Asertywność podwładnego,
  • Asertywność w zespole,
  • Techniki asertywne w konflikcie,
  • Asertywność wobec klienta,
  • Asertywność a realizacja własnych celów i zarządzanie czasem.
  • Korzyści z asertywności w pracy
  • Zaplanowanie wprowadzenia w życie asertywnych zachowań