Szkolenie 'Budowanie Asertywności w Relacjach z Klientami i Współpracownikami’ trwa 4 dni i koncentruje się na rozwijaniu umiejętności asertywności w pracy i życiu osobistym. Naucz się odróżniać asertywność od agresji i manipulacji oraz budować pozytywny wizerunek siebie w oparciu o mocne strony. Zdobądź techniki asertywnej komunikacji, radzenia sobie z trudnymi rozmówcami i budowania efektywnych relacji w pracy.
Czas trwania: 4 dni po 6 godzin (łącznie 24h)
Informacje o szkoleniu:
- Asertywność w pracy i życiu osobistym
- Czym jest asertywność, czym różni się od agresji i manipulacji?
- Skutki braku asertywności oraz korzyści z bycia asertywnym
- Agresja, uległość, asertywność – mechanizmy zachowań.
- Czynniki braku asertywności
- Asertywność a poczucie własnej wartości
- Budowanie pozytywnego wizerunku siebie w oparciu o swoje mocne strony
- Co nas powstrzymuje przed przyjęciem postawy asertywnej?
- Asertywność w komunikacji werbalnej oraz niewerbalnej.
- Jak budować asertywne komunikaty?
- Jak skutecznie używać technik asertywności?
- Techniki asertywnej odmowy.
- Jak asertywnie prosić, egzekwować i odmawiać?
- Jak komunikować się z trudnymi rozmówcami w sposób asertywny?
- Wyznaczanie granic w relacjach z petentem
- Konstruktywne udzielanie i przyjmowanie informacji zwrotnej (feedback)
- Jak asertywnie wymieniać poglądy?
- Manipulacja – jak ją rozpoznać, jak reagować?
- Sytuacje niekomfortowe – poniżanie, lekceważenie, niestosowne zaczepki i żarty
- Asertywne reagowanie na niestosowne sytuacje
- Asertywność przełożonego (motywowanie, dyscyplinowanie, egzekwowanie poleceń, zwalnianie pracownika),
- Asertywność podwładnego,
- Asertywność w zespole,
- Techniki asertywne w konflikcie,
- Asertywność wobec klienta,
- Asertywność a realizacja własnych celów i zarządzanie czasem.
- Korzyści z asertywności w pracy
- Zaplanowanie wprowadzenia w życie asertywnych zachowań